خرید سم پاراکوات برای مبارزه با انواع علف های هرز مزارع یکی از گزینه های شیمیایی دفع آفات است که سلامت باغات و کشتزارها را تضمین می کند. در این مجموعه متقاضیان این محصول و سایر سموم کشاورزی می توانند با قیمت ارزان محصولات ذکر شده را در اختیار داشته باشند. در ادامه ابتدا با نکاتی در خصوص خرید این فراورده بیان می گردد سپس با کاربردهای سم پاراکوات آشنا خواهید شد.

سم علفکش پاراکوات از راه برگ جذب علف های هرز می شود و به میزان بسیار کم در آوند چوب قابلیت جابجایی دارد. در ضمن در صورتی که با خاک تماس پیدا کند، سریع تاثیر خود را از دست داده و غیر فعال می گردد. میزان مصرف استاندارد این محصول با در نظر گرفتن میزان پیشرفت مرحله روییدن علف هرز مشخص خواهد شد. این محصول بر روی بخش های خشبی تاثیر گذار نیست و باید از آغشته شدن آن با شاخ و برگ و تنه درختان کم سن پرهیز گردد. این سم جهت مبارزه با علفهای هرز مزرعه های سیب زمینی تا موقعی که حداکثر 20 درصد غده های سیب زمینی روییده و سبز گردیده باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید سم پاراکوات

خرید سم پاراکوات

قبل از اینکه برای خرید سم پاراکوات اقدام کنید حتما مواردی را که در ادامه ذکر می شود مورد توجه قرار دهید تا بهترین محصول را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید:

  • یکی از موارد مهم در انتخاب این سم توجه به شرکت و برند تولید کننده آن است که حتما از یک نام تجاری معتبر برخوردار باشد تا کیفیت و کارآیی لازم را برای حذف آفات از خود نشان دهد.
  • تاریخ تولید و میزان مصرف و همچنین روش صحیح استفاده از آن از موارد مهم در زمان خرید این محصول می باشد.
  • نوع کشت و وسعت زمین زیر کشت را در نظر گرفته و مطابق با نیاز خود این سن را خریداری کنید.

نمونه های زیادی از این محصول با قیمت های متفاوت در بازار سموم کشاورزی وجود دارد که بسته به نوع و مرغوبیت مواد اولیه و کیفیت آن، برند تولید کننده و همچنین نوع بسته بندی و حجم آن تعیین قیمت می شوند؛ بنابراین با در نظر گرفتن موارد فوق یک محصول باکیفیت و معتبر را جهت خرید انتخاب کنید.

سم پاراکوات

کاربرد سم پاراکوات

به دلیل تاثیر زیادی که وجود علف های هرز بر باردهی و رشد گیاهان دارند و مانع از رشد صحیح این کشت ها می شوند، حذف آن ها یکی از نکات مهم در فعالیت باغداری و کشاورزی می باشد. و در دسته انواع علف کش ها قرار می گیرد.

این محصول از انواع سموم مایع برای از بین بردن علف های هرز موجود در باغات میوه و زمین های کشاورزی می باشد که با نام گراماکسون نیز شناخته شده و یکی از محصولات پر مصرف و نام آشنا می باشد. این سم به دلیل قدرت بالایی که دارد برای حذف علف های هرز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سم پاراکوات بر روی قسمت های خشک گیاه بی تاثیر بوده و در بخش های جوان و تازه کارایی لازم را داشته و باعث نابودی علف های هرز می شود.

سم پاراکوات

عملکرد سم پاراکوات

طریقه عملکرد سم پاراکوات برای از بین بردن علف های هرز به گونه ای است که این سم فقط بر قسمت های سبز و جوان گیاه تاثیر گذاشته و مانع انجام عمل فتوسنتز بصورت صحیح می شود. این سم با تولید اکسیژن فعال باعث نابود شدن اندام های گیاه شده و از رشد آن جلوگیری می کند. سم پاراکوات فقط بر قسمت های هوایی گیاهان تاثیر داشته و در برخورد با خاک، خاصیت خود را از دست می دهد.

این محصول با فرمولاسیون ویژه ای که دارد از حلالیت بالا در آب برخوردار بوده و به همین خاطر این سم بصورت محلول پاشی و مخلوط با آب استفاده می شود. علف کش پاراکوات بصورت کاملا تصادفی باعث از بین بردن گیاهان شده و به هیچ عنوان انتخابی نمی باشد؛ بنابراین در زمان استفاده باید دقت شود که گیاه هدف را مورد سمپاشی قرار دهید و به محصولات کشاورزی خود آسیب وارد نکنید.

سم پاراکوات

زمان صحیح استفاده سم پاراکوات

به دلیل حساسیت بالای حذف علف های هرز در میان محصولات کشاورزی و آسیب فراوانی که این گیاهان به میزان باردهی درختان و سایر کشت ها وارد می کنند، استفاده صحیح از سم های مخصوص برای از بین بردن این آفات بسیار حائز اهمیت می باشد. زمان مناسب برای به کار بردن سم پاراکوات معمولا در مواقعی است که گیاهان مضر به ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ سانت رسیده و این سم تمام قسمت های آن را پوشش می دهد.

در زمین هایی که محصولاتی مانند سیب‌زمینی یا یونجه کشت شده است باید سم کراماکسون را قبل از رشد کامل این محصولات استفاده کرد تا آسیبی به آن ها وارد نشود چرا که این محصول انتخابی عمل نکرده و می تواند علاوه بر علف های هرز، به سایر گیاهان نیز آسیب جدی وارد کند.

سم پاراکوات

میزان مصرف سم پاراکوات

استفاده از مقدار مناسب و روش صحیح بکار بردن این سم باعث بهبود رشد محصولات شده و مانع از رشد بیشتر گیاهان و آفت های مضر می شود. میزان استفاده ۳ تا ۴ لیتر از این محصول در هر هکتار از زمین های زیر کشت منجر به حذف این آفات می شود.

سم پاراکوات

خطرات سم پاراکوات

با وجود تمام فوایدی که سم پاراکوات برای بهینه کردن شرایط رشد محصولات باغی و کشاورزی دارد ولی این محصول بسیار سمی بوده و در استفاده از آن باید نکات ایمنی را رعایت کرده تا ایجاد مسمومیت و آسیب رساندن به پوست و دستگاه تنفسی نشود.