اگر به دنبال یک سم حشره کش قدرتمند و معتبر برای گیاهان و محصولات خود می گردید می توانید در این مطلب با سم موونتو آشنا شوید و آن را جهت درمان گیاهان کشاورزی تهیه کنید. این سم ساخت شرکت بایر آلمان می باشد که یک حشره کش سیستمیک بوده و با جلوگیری از تولید چربی در بدن آفات آن ها را کنترل می کند. آفت کش موونتو روی طیف وسیعی از حشرات مکنده تاثیر می گذارد و در ایران جهت مقابله با پسیل پسته به کار می رود. سبب عواملی مثل تحریم و نرخ ارز کشور قیمت این محصول بالا رفته و موجودی آن در بازار بسیار کاهش یافته است. می توان به جای این سم از سموم جایگزین گلسم استفاده نمود.

قیمت سم موونتو

قیمت سم موونتو

سم حشره کش موونتو محصول بسیار قدرتمندی برای کنترل کنه ها و شته ها می باشد. این سم با جلوگیری کردن از ساخته شدن چربی در بدن آفات و محافظت از حشرات مفید محصول وارداتی از کشور آلمان است. قیمت سم حشره کش موونتو بایر در کشور توسط مجموعه ما ارائه می گردد، اسپیروتترامات با داشتن ویژگی های قابل توجه و ارتباط ارزش آن با نرخ ارزی کشور از قیمت بالایی برخوردار است که در این رابطه می توان از سموم جایگزین استفاده کرد. در خصوص قیمت این محصول و خرید آن با واحد فروش این مجموعه تماس حاصل کنید.

کاربرد سم موونتو (اسپیروتترامات)

کاربرد سم موونتو (اسپیروتترامات)

آفت کش موونتو پس از محلول پاشی وارد ساقه‌ی گیاه شده و با چرخش در آن قادر به جلوگیری از ساخته شدن چربی در بدن حشره ها می شود. این عمر سبب مرگ آفات خواهد شد. همین طور موونتو با ویژگی هایی که دارد، در همه نقاط گیاه حرکت می کند و آفات و حشرات پنهان، و تازه متولد شده را از بین می برد. به همین نحو اسپیروتترامات از آفت های تازه متولد شده و آفات موجود در برگ های در حال رشد گیاه جلوگیری و آن ها را نابود می کند. موونتو برای افاتی نذیر : حشرات مکنده، سپردار قهوه ای، تریپس،  پسیل ، شته، مگس های سفید، شپشک ها و سپردارها، کاربردی و موثر است.

محصولنوع آفتمیزان مصرف
گوجهسفید بالک0/75 لیتر در هزار برای گلخانه
0/75 لیتر در هکتار برای مزرعه
پستهپسیل0/5 لیتر در هزار
مرکباتسپردار قهوه ای0/75 لیتر در هزار
پیازتریپس0/6 لیتر در هکتار
سیبسپردار واوی0/75 لیتر در هزار

اثر گذاری سم اسپیروتترامات

اثر گذاری سم اسپیروتترامات

سم موونتو اثر گذاری بسیار خوبی رو گیاهان دارای بیماری از جمله آفات مکنده و آفات شته دارد، و با توجه به ضربه ای نبودن این سم در مدت زمان تقریبا کوتاهی اثرگذاری خود را انجام می دهد. اسپیروتترامات که با نام تجاری موونتو توسط شرکت بایر تولید شده از سموم با کیفیت حشره کش می باشد و با ممانعت از ساخت چربی در بدن حشرات اثرگذاری فوق العاده ای روی محصولات می گذارد.

  • دوره کارنس اسپیروتترامات : همانطور که پیش‌تر گفته شد این محلول خاصیت ضربه ای ندارد، و با این حال دوره کارنس بسیار کوتاهی در سبزیجات و صیفی و لیمو که مدت 1 روز است دارد. در محصولات باغی حدودا 7 روز و برای سویا این زمان به 21 روز می رسد.

خرید سم موونتو اصفهان

خرید سم موونتو اصفهان

موونتو یک حشره کش قدرتمند و وارداتی است که از کیفیت و اثرگذاری بالایی برخوردار می باشد. این سم در بازار ایران توسط شرکت های تجاری عرضه می گرددکه یکی از این محصولات سم موونتو کاوش نام دارد. شرکت دومیشا سم موونتو و بسیاری از سموم کشاورزی و دامپروری را در همه استان های ایران از جمله اصفهان عرضه میکند. برای خرید حشره کش موونتو از این مجموعه معتبر با واحد فروش تماس برقرار فرمایید.

موارد مصرف سم موونتو

موارد مصرف سم موونتو

سم حشره کش اسپیروتترامات معمولا برای گیاهان بیماری مثل محصولات زراعی، سبزیجات، نخلیات، سیب، نارگیل، مرکبات، کیوی و انبه استفاده و مصرف می شود. موونتو به خوبی آفات مکنده را کنترل و گیاهان را درمان می کند. این سم سال ها پیش توسط شرکت بایر تولید شده و تا به الان در بین کشاورزان و باغداران سمی موثر معرفی شده است. به طور کلی آفاتی که این حشره‌کش به راحتی نابود می کند عبارت اند از :

  • حشرات مکنده
  • سپردار قهوه ای
  • تریپس
  • پسیل
  • شته
  • مگس های سفید
  • شپشک ها
  • سپردارها

مقدرا مصرف سم موونتو

مقدرا مصرف سم موونتو

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید مقدار مصرف اسپیروتترامات در اکثر محصولات حدودا به یک اندازه می باشد، که فقط در آفات پسته مقدار کمتری استفاده میشود. برای استفاده این سم بلا فاصله بعد از مشاهده آفت ها باید محلول پاشی را شروع کنید. این حشره کش به مقدار نسبت نیم لیتر در هزار لیتر آب قابل مصرف است. البته در اکثر اوقات بسته به‌ شدت آفت این مقدرا از ۰.۵ لیتر تا ۰.۷۵ لیتر در هزار هم افزایش می یابد و میتوان به این مقدار از آن استفاده کرد.

  • موونتو در بسته بندی های ۱۰۰ و ۵۰۰ میلی لیتری و بطرثی های ۱لیتری و ۱۰ لیتری تولید می شود

عوارض مصرف موونتو

حشره کش اسپیروتترامات برای حشراتی که مفید واقع شدند مثل کرم خاکی، زنبور عسل و دیگر حشرات مفید ضرری ندارد. اما در مصارف بالا و بیش از حد باعث اسیب رسانی به سلامت پرندگان، موجودات آبزی و همینطور انسان می شود. برای جلوگیری از درگیری با این سم باید از وسایل محافظتی شخصی استفاده شود. در حالت کلی این سم عوارض به شدت خطرناکی ندارد، اما مثل همه ی سموم باید با اگاهی و دستورعمل از استفاده شود.

احتیاطات استفاده از اسپیروتترامات

احتیاطات استفاده از اسپیروتترامات

حشره کش موونتو جزو سموم پر مصرف در کشاورزی می باشد. این سم برای اکثر حشرات مفید خطری ندارد اما در استفاده های طولانی و پرمصرف ممکن است خطراتی به بار اورد برای همین بهتر است به موارد احتیاط در مصرف این سم دقت کنید :

  • توصیه می شود که حتما در هنگام سم پاشی از وسایل و لباس های مخصوص برای محافظت از خود استفاده کنید
  • این سم برای موجودات آبی می تواند خطرناک باشد و به ان ها اسیب برساند
  • تاکنون برای ابتلا به این سم علائم خاصی کشف نشده
  • اگر سم با پوست و یا چشم ها تماس پیدا کرد، با آب کافی و تمیز به مدت ۱۵ دقیقه شستشو داده شود.
  • در صورت بلع این سم، باید دهان شخص مسموم شسته شود، و او را وادار به استفراغ نمایید. و به پزشک مراجعه کنید.
  •  حشره‌کش موونتو را باید دور از دسترس کودکان و اشخاص در بسته‌بندی اصلی محصول نگهداری کرد.
  •  از نگهداری محصول آفت‌کش به‌صورت محلول آبی خودداری فرمایید.