سم کنفیدور بایر یا همان ایمیداکلوپراید حشره کشی با خاصیت سیستمیک زیاد است که دارای اثر نفوذی، تدخینی،  تماسی و گوارشی می باشد و با نام های تجاری کنفیدور و گاچو در بازار عرضه می گردد. این سم حشره کش در دسته سموم شبه نیکوتینیو و عضو گروه شیمیایی ایمیدازولها می باشد. ایمیداکلوپراید به حالت سوسپانسیون جهت محلول پاشی و به صورت جامد و پود برای ضد عفونی بذر ساخته شده است. سم موثر کنفیدور قادر به کنترل آفات تریپس پنبه، حشرات ناقل بیماریهای ویروسی سیب زمینی، شپشک ریشه گندم، کرم مفتولی ریشه، لارو آبدزدک، موریانه، ملخ، جیرجیرک و سایر حشرات می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این ترکیبات برای زنبورعسل و ماهی ایجاد حساسیت می کند. جهت اطلاع از قیمت حشره کش ایمیداکلوپراید (کنفیدور) می توان از طریق شرکت دومیشا اقدام نمود.

قیمت سم کنفیدور

قیمت سم کنفیدور

برای استعلام قیمت سم حشره کش کنفیدور (ایمیداکلوپراید) یک لیتری و غیره با کارشناسان فروش مجموعه ما تماس بگیرید. اگر شما هم در خصوص این که سم کنفیدور چیست کنجکاو هستید باید بدانید که این سم بر روی نژادهای جدید و مقاوم آفات به ویژه حشراتی که در برابر سموم آلی فسفر مقاوم شده اند موثر می باشد. ماده موثر موجود در حشره کش کانفیدور با تماس و هضم بر آفات گیاهی به ویژه حشرات مکنده اثر می گذارد و کار سیستم عصبی را مختل می کند. آنها را از بین می برد. همچنین در بین کاربران سوالی بر این مبنی پیش آمده که سم کنفیدور بهتر است یا دیازینون، در این رابطه باید گفت این سموم تفاوت هایی با هم دارند و به صورت کلی سم کنفیدور کیفیت بالاتری داشته است.

 

نحوه مصرف ایمیداکلوپراید

نحوه مصرف ایمیداکلوپراید

مصرف سم کنفیدور را می توان از سه طریق به انجام رساند. در اولین روش می توان سم را به صورت محلول پاشی روی شاخه و برگها استفاده کرد، و در روش دوم سم را از طریق سیستم های آبیاری مانند آبیاری قطره ای و سایر روشهای آبیاری به درختان اضافه می کنیم. همچنین در روش جدید سم ایمیداکلوپراید را به وسیله قلم مو و برس روی تنه گیاهان و درختان می‌مالیم. بعد از سم پاشی مقدار آبی که برای گیاه به منظور ضد عفونی بذر نیاز است، چیزی حدود 1/5 برابر مقدار مصرف سم می باشد. توجه داشته باشید که جهت جلوگیری از ایجاد عوارض سم کنفیدور برای گیاهان، در هنگام گلدهی از استفاده ایمیداکلوپراید خودداری شود.

مقدار مصرف سم ایمیداکلوپراید

مقدار مصرف سم ایمیداکلوپراید

مقدار مصرف سم کنفیدور برای گیاهان مختلف متفاوت می‌باشد. در جدول زیر به برخی از مقادیر اشاره شده است :

نوع محصولنوع آفتمقدار مصرف
پستهپسیل0/4 لیتر در هزار لیتر آب
مرکباتمینوز برگ35 سی‌سی سم با 300 سی‌سی روغن در 100 لیتر آب در 2 نوبت به فاصله 10 روز
پنبهشته250 میلی لیتر در هکتار
توتونشته250 میلی لیتر درهکتار

زمان مصرف سم کنفیدور

زمان مصرف سم کنفیدور

بهترین زمان مصرف سم کنفیدور با توجه به آب و هوای هر منطقه توسط کارشناسان کشاورزی مشخص می شود، اما به صورت کلی برای حداکثر تاثیر گذاری این سم، زمان مصرف باید بعد از مشاهده اولین آفت یا خسارت باشد. سم کنفیدور به راحتی قابل استفاده است چرا که به صورت مایع و حالت اسپری تولید شده است. همچنین بعد از محلول پاشی سم سریعا جذب گیاه شده و به تمام نقاط آن حرکت می‌کند. یکی دیگر از ویژگی های ایمیداکلوپراید خاصیت دوگانگی آن است، به این معنی که این ماده خاصیت چربی دوستی و آب دوستی دارد که منجر به عبور از برگ و حرکتش در آوند می شود.

دوره کارنس سم کنفیدور

دوره کارنس و عملکرد سم کنفیدور در محصولات متفاوت می باشد. به همین دلیل کشاورزان و مصرف کنندگان باید با توجه به دوره کارنس این سم، اقدام به برداشت محصولات بکنند. به طور کلی کمترین دوره کارنس سم حشره کش ایمیداکلوپراید مدت زمان 15 تا 21 روز است. برای مثال در سم پاشی محصول توتون این دوره 14 روز بوده و در مرکبات زمانی حدود 21 روز تعیین شده است.

خرید سم کنفیدور

خرید سم کنفیدور

حشره کش ایمیداکلوپراید روی طیف گسترده ای از آفات مکنده مانند پسیل و شته، مینوز و آفت پنبه اثر می گذارد. این سم را می توان با محلول پاشی روی شاخ و برگ گیاه و یا همراه با آب آبیاری و نیز از طریق شبکه آبیاری قطره ای استفاده کرد. دوره کارنس این سم در محصولات پنبه و پسته و توتون 14 روز می باشد و در مرکبات 21 روز می باشد. شما میتوانید جهت خرید سم ایمیداکلوپراید یا کنفیدور برای درختان میوه و سایر محصولات، با کارشناسان شرکت دومیشا در واحد فروش تماس بگیرید. با توجه به این چند ویژگی کنفیدور سم بسیار موثری می باشد:

  1. کنترل انواع شته‌ ها
  2. مبارزه با انواع سوسک ‌ها
  3. از بین بردن تاثیر حمله‌ حشراتی مثل ملخ
  4. نابودی انواع گونه‌ حشرات

 

کاربرد سم کنفیدور

کاربرد سم کنفیدور

آفت کش ایمیداکلوپراید با نام‌ های تجاری کنفیدور و گاچو در بازار سموم کشاورزی عرضه می گردد. کنفیدور یک حشره کش سیستمیک بوده که با خاصیت تماسی، نفوذی، گوارشی و تدخینی آفات را کنترل می کند. این سم عضو گروه شیمیایی ایمیدازول‌ها می باشد و به همین دلیل خاصیت سیستمیک زیادی دارد. نحوه عملکرد سم کنفیدور با بقیه حشره کش­ ها متفاوت می باشد. این سم حشره کش بر روی آفات جدید مخصوصا حشراتی که در برابر سموم فسفره آلی مقاومت نشان داده اند موثر است. آفت کش ایمیداکلوپراید دارای خواص سیستمیک است که موجب جذب شدن سم از طریق برگ، ساقه و ریشه به گیاه می شود و به راحتی توسط عصاره موجود در آوندها به سایر قسمت های آن منتقل می شود.

.

ایمیداکلوپراید برای انسان

ایمیداکلوپراید برای انسان

سم کنفیدور می تواند بسیار برای انسان خطرناک باشد. آسیب هایی که این سم بر انسان وارد می کند جبران‌ ناپذیر است. عوارض وارد شده توسط ایمیداکلوپراید می‌تواند شامل سرگیجه، دوبینی، تهوع، حساسیت‌های چشمی و مشکلات و حساسیت‌های پوستی باشد. همینطور در مسمومیت های شدید تر ممکن است موجب مرگ انسان نیز بشود. مصرف کنندگان دقت داشته باشند در زمان مصرف حتما از وسایل و پوشش ایمنی استفاده کنند.

احتیاطات استفاده از کنفیدور

احتیاطات استفاده از کنفیدور

در مصرف این سم برای گیاهان نکاتی وجود دارد که اگر به آن ها توجه نکنیم ممکن است به گیاهان آسیب برسد :

  • کشاورزان و باغداران باید با نظر کارشناسان کشاورزی نسبت به تهیه سموم مناسب اقدام کنند
  • به یاد داشته باشید از استنشاق این سم و بلع آن جدا خودداری شود
  • ایمیداکلوپراید اگر با صورت و سطح پوست و چشم تماس پیدا کند صدمات شدیدی را وارد می کند، پس حتما موقع استفاده این سم از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنید
  • از شروع سم پاشی در زمان گلدهی گیاهان خودداری کنید
  • برای نگهداری سم کنفیدور باید آن را در مکانی دور از دسترس حیوانات و کودکان و تابش مستقیم نور خورشید قرار داد
  • پس از باز شدن درب محصول از زمان نگهداری و مصرف آن کم می شود
  • وقتی سم کنفیدور با آب مخلوط شده است دیگر قابل نگهداری نیست و باید مورد مصرف قرار گیرد

سم کنفیدور برای گیاهان آپارتمانی

سم کنفیدور برای گیاهان آپارتمانی

سم حشره کش ایمیداکلوپراید برای گیاهان آپارتمانی هم موثر می باشد و قابل استفاده است. اگر در خانه آفاتی مثل موارد زیر گیاهان شما را تهدید می کند بهتر است از سموم حشره‌کش استفاده کنید.

  • آفات مکنده
  • شته‌
  • شپشک آرد آلود
  • تریپس‌ها
  • شپشک‌

این سم را به دو صورت می توانید استفاده کنید. در روش اول میزان 1 یا 2 سیسی  از سم را در 2 لیتر آب حل کنید و روی گیاهان محلول پاشی کنید. در روش بعدی میتوانید 0/5 گرم از سم را در 1 لیتر آب حل نموده و به صورت آبیاری آن را به ریشه گیاه برسانید.

قیمت کنفیدور هندی

قیمت کنفیدور هندی

قیمت کنفیدور هندی با توجه به نوسانات بازار ارز و برند تولید کننده این محصول و حجم و بسته بندی آن متفاوت می باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت این سم با مراجعه به سایت های معتبر از لیست قیمت ها آگاه شوید. و با مقایسه قیمت و نوع سم بهترین انتخاب را داشته باشید. از جایی که این سم توسط شرکت های وارد کننده زیادی در اختیار مردم قرار می گیرد. می توانید با مراجعه به نمایندگی های این شرکت ها نیز در مورد قیمت این سم اطلاعاتی به دست آورید. شرکت دومیشا می تواند اطلاعات خوبی در مورد سم کنفیدور هندی در اختیار شما قرار دهد.

سم کنفیدور برای درخت انگور

سم کنفیدور برای درخت انگور

به روش ارگانیک نیز می توان با آفت انگور مقابله کرد مانند هرس، حذف شاخه های آفت زده، کنترل علف های هرز، برگ چینی و آبیاری منظم که باعث سالم ماندن محصول می شود. برای کنترل آفات مهم انگور مانند شته مو، زنجرک ها، آفات ساقه خوار، شپشک آرد آلود، بیدها، شاپرک قهوه ای، تریپس و سوسک ها، کنه و نماتدها از سموم شیمیایی حشره کش استفاده می شود. یکی از این سموم کنفیدور می باشد که در کنترل آفات مکنده بسیار موثر است.

سم کنفیدور برای گوجه فرنگی

سم کنفیدور برای گوجه فرنگی

یکی از آفات مهم در گوجه فرنگی شب پره مینوز می باشد. که باعث خسارت روی برگ ها و لهیدگی گوجه می شود. سم کنفیدور بسیار قوی بوده و حشراتی را که از شیره گیاه تغذیه می کنند را کنترل می کند. از این سم به عنوان پیشگیری کننده نیز استفاده می شود. زیرا سیستمیک بوده و ماندگاری طولانی مدتی در گیاه دارد. از کنفیدور برای کنترل آفات گیاهان جالیزی زیر استفاده می شود:

  • گوجه فرنگی
  • خیار
  • خربزه
  • طالبی
  • فلفل سبز
  • بادمجان
  • هندوانه
  • آفات این محصولات شامل شته ها، زنجره و عسلک پنبه و مگس سفید گلخانه و تریپس می باشند.