برای ترکیب و اختلاط سموم کشاورزی جدول خاصی وجود دارد و یا این که به وسیله یک راه حل ساده این مشکل دیگر به وجود نمی آید.
شاید برخی از کشاورزان ممکن باشد که چندین نوع سموم را با هم ترکیب کنند و این در فکر آن ها شکل بگیرد که با این کار می خواهند تمامی بیماری ها و آفت هایی که ممکن است در اطراف محصول کشاورزی آنها باشد را از بین ببرند.
اما اگر در پی قضیه نگاه کنیم می فهمیم که این کار از نظر علمی درست نیست و ممکن است با اختلاط چندین نوع سموم کشاورزی آسیب های جدی به محصولات خود وارد کنیم.
اگر در آزمایشگاهها دقت کرده باشیم متوجه می شویم ترکیب چندین نوع ماده ممکن است یک ماده شیمیایی بسیار خطرناک به وجود بیاورد که برای سلامتی انسان و محصولات بسیار خطرناک است این امر نیز در مورد اختلاط سموم کشاورزی نیز صادق است و به هیچ وجه ترکیب چندین نوع سموم کشاورزی با همدیگر جایز نیست.
اما دانشمندان در مورد ترکیب سموم کشاورزی نظریه های جالبی داده اند و زمانی که به این نظریه ها دقت می کنیم متوجه می شویم که ترکیب اکثر سموم کشاورزی مناسب نیست.
اولین نظریه دانشمندان در این زمینه این است که سموم کشاورزی که دارای گوگرد هستند به هیچ وجه با دیگر سموم کشاورزی دیگر سر سازگاری ندارند و ترکیب و اختلاط این دو سموم با هم موجب ایجاد یک ماده جدید و خطرناک می گردد.
نظریه دوم آنها در مورد دو نوع سموم علف کش و قارچ کش می باشد و این که به هیچ وجه ترکیب این دو نوع سم با همدیگر جایز نیست.
و بحث آخری که در این زمینه مطرح می گردد این است که برای این که بفهمیم سموم کشاورزی که با همدیگر ترکیب کرده ایم تشکیل یک ماده خطرناک را داده اند یا خیر به برخی خصوصیات ظاهری باید دقت کنیم که ممکن است در هنگام اختلاط این دو نوع سم روی دهد یکی از این عوامل تغییر رنگ در هنگام ترکیب است و این که اگر تغییر رنگی صورت بپذیرد باید آن محلول را دور بریزیم.