آیا از کاربرد انواع سموم دامی که در صنعت دامپروری مورد استفاده قرار می گیرد، اطلاع دارید؟ چگونه می توان سموم دامی با کیفیت مرغوب و درجه یک را از بازار این محصولات با قیمت مناسب تهیه و خریداری نمود؟

سموم دامی به صورت امولسیون است و جهت مقابله با انگل‌های خارجی دام به کار می رود بنابراین بعد از رقیق‌ کردن، به شکل حمام و محلول پاشی بر روی سطح بدن دامها استفاده خواهد شد. یکی از محصولاتی که توسط دامپروران بکار می رود، انواع سموم دامی است که از این میان می توان سم سایپرمترین، دلتامترین و لامبادا سای هالوترین را نام برد. که برای دفع حشرات موذی کاربرد فراوانی دارد.

برای در اختیار داشتن سم دامی باکیفیت و خرید مناسب می توانید به ادامه این متن مراجعه فرمایید.

سموم دامی

سموم دامی

در خیلی از اوقات حشرات و موجودات موذی مانند سوسک، به منزل و همچنین محیط زندگی و کار انسان ها راه می یابند و علاوه‌ بر ایجاد دلهره و ترس، سبب بیماری و ایجاد و انتشار آلودگی خواهد شد بنابراین حس بسیار بدی را به اعضای خانواده و انسان ها منتقل خواهد کرد. ضمنا، برخی اوقات، این آفات امکان دارد به جان دام و طیور یا گیاهان افتاده و آن‌ها را از بین ببرد یا آلوده و بیمار سازد. به همین علت تعدادی سموم دامی، گیاهی و جانوری تولید گردیده که به انسان کمک می‌کند تا محیط زندگی خود و دیگر موجودات زنده را از شر این حشره ها و جانداران موذی نجات دهد و یک محیط پاکیزه و ایمن به ارمغان آورد. این سموم دامی و همچنین سم کشاورزی بایستی با احتیاط و طبق دستور و نظر متخصصان مربوطه به کار رود تا سلامتی و پاکیزگی انسانها و دیگر موجودات زنده مفید را تحت تاثیر قرار ندهد.

انواع سموم دامی و کشاورزی

انواع سموم دامی و کشاورزی

  • سموم کشاورزی: پاره ای از وقت ها حشرات، آفت‌ها، قارچ‌ها و موارد گوناگونی به خاک گیاه و درختان وارد می گردد و آهسته آهسته ریشه، ساقه و گل‌های گیاهان را از بین می برد و کلیه تلاش‌های انسان برای پرورش و نگهداری گیاه را تلف می کند. خیلی سریع بهتر است که از سموم کشاورزی و نباتی مخصوص آن مورد استفاده نمایید و فرصت ندهید تا آفت، قارچ، کرم، حشره یا دیگر مشکلات، گیاهان را از بین ببرند. سموم شته کش، سم بردوفیکس، سموم قارچ‌کش، انواع سم حشره‌کش، اسپری های قارچ‌کش و غیره، برخی از فرآورده های این گروه هستند. خیلی بهتر می باشد قبل از خرید این سموم، از اشکالات بوجود آمده در گیاهان اطمینان حاصل کنید و بعد از آن محصول متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.
  • سموم دامی: برخی از جانوران و حشرات موذی مانند مگس، مورچه، سوسک و غیره آرامش زندگی و سلامتی را مختل نموده و اشکالات زیادی را بوجود می‌ آورند. بهترین راه‌ حل به کار بردن سم‌ حشره کش مرغوب، قوی و همچنین بی‌ضرر برای انسان ها و دام و طیور می باشد. شما خواهید توانست با تهیه و خرید انواع سموم دامی، جانوران موذی را از زندگی خود و گیاهان دور کنید. برای مثال بعضی از مواقع حلزون می‌تواند میوه درختان و بار باغ را خراب کند. در این صورت استفاده از یک سم حلزون‌کش لازم است و شما می‌توانید با استفاد از آن، خطر را از باغ خود دور کنید. سوسک‌کش یکی دیگر از محصولات پرطرفدار است که سوسک‌ها را از زندگی شما دور می‌کند.

سم دامی

چند نمونه سم دامی

چند نمونه از انواع سموم دامی به شرح زیر هستند:

  • لامباداسای هالوترین 5% قابلیت ضد انگل خارجی جهت دام
  • دلتامترین 5 %
  • سایپرمترین 10% (یکی از انواع ضد انگل دام)
  • فوکسیم
  • مکتومیل: یکی از انواع سموم دامی به شکل امولسیون است و جهت مبارزه نمودن با انگل‌های خارجی دام به کار می رود.