برای خرید و فروش بهترین سم علف کش برای باغات با مناسب ترین قیمت، می توانید به واحد فروش شرکت دومیشا در این سایت مراجعه کنید، این موسسه انواع سموم را بدون واسطه و با قیمتی مناسب در اختیار شما قرا می دهد. برخی از بهترین سموم علف کش در جدول زیر درج شده است.

ردیفنام محصولقیمت
1گلایفوزیت (Glyphosate)تماس بگیرید
2دیکامبا (Dicamba)تماس بگیرید
3آترازین (Atrazine)تماس بگیرید
4پاراکوات (Paraquat)تماس بگیرید
5کلروپیکرلین (Chlorpyrifos) کلر پریفوستماس بگیرید
6متری بوزین (Metribuzin)تماس بگیرید
7کلروتالوونیل (Chlorthal-dimethyl)تماس بگیرید

یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها برای تهیه سموم باغات خرید اینترنتی می باشد، در باغات برای کنترل علف های هرز از علف کش های مختلفی استفاده می شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از آنها می پردازیم.

سم علف کش

قوی ترین سم علف کش

یکی از روش ها برای کنترل علف های هرز در باغات، مصرف علف کش می باشد. در زیر به چند نمونه از مشخصات علف کش می پردازیم:

  • از بهترین سموم علف کش در ایرانسم داکتال است که برای باغات لیمو ترش، انگور، انگور وحشی و بسیاری دیگر استفاده می شود.
  • میزان 8-12 کیلوگرم از این سم را در هر هکتار مصرف می کنند تا اثر بخشی خوبی نشان دهد.
  • علف کش ترباسیل نیز یک سم انتخابی برای مهار طیف گسترده ای از علف های هرز می باشد.
  • این سم از طریق ریشه و شاخ و برگ وارد گیاه شده و فتوسنتز آنرا مختل کرده و گیاه را از بین می برد.

حال به ذکر انواع دیگر سموم موجود در بازار را به اختصار نام می بریم.

  • علف کش نیتریل
  • علف کش کاربامات
  • گلایفوزیت یا رانداپ
  • بنتازون
  • علف کش اوراسیل
  • علف کش تریازین
  • علف کش آرسنیک

فروش سموم شرکت کاوش

بهترین سم برای از بین بردن علف های هرز

بهترین سم برای از بین بردن علف‌های هرز به گونه علف‌های هرز  و محل کشت وابسته است. برخی از انواع سموم علف کش به اسن صورت می باشد:

  • گلایفوزیت (Glyphosate): سم گلایفوزیت یکی از بهترین سموم جهت نابود کردن علف های هرز بوده که با نام رانداپ در بازار رایج است. این محصول به علف‌ هرز حساس به آنتراکترانت (مثل علف و گیاه گرامینه) تاثیر دارد. این محصولات با اثر گذاشتن بر روی پروسه سنتز اسیدهای آمینه مورد نیاز گیاهان، می‌تواند در زمان حدود ۱۰ تا ۲۰ روز علف هرز و گیاهان ناخواسته را از نابود سازد. این علف‌کش از نوع سیستمیک بوده و توانایی جذب از طریق کلیه قسمت های سبز گیاهان دارد. با در نظر گرفتن مقدار علف‌ هرز، می شود از ترکیبی که در هر 1000 واحد، ۵ تا ۱۰ واحد از این محصول وجود دارد، به صورت سمپاشی به روش محلول‌پاشی به کار برد.
  • دیکامبا (Dicamba): دیکامبا از سموم علف‌کش سیستمیک می باشد و به صورت وسیعی در کشاورزی جهت کنترل نمودن علف‌ هرز به کار می رود. این سم علف کش بر روی علف‌ هرز حساس به آنتراکترانت تاثیر دارد.
  • آترازین (Atrazine): آترازین از سموم علف‌کش سیستمیک بوده که جهت کنترل نمودن و از بین بردن علف‌ هرز در کشتزارهای گندم، ذرت و دیگر محصولات به کار می رود
  • پاراکوات (Paraquat): این محصول جهت کنترل نمودن و از بین بردن علف‌ هرز در مزرعه ها و باغ های میوه مورد استفاده قرار می گیرد. ضمنا بایستی با احتیاط خیلی زیاد بکار رود چون فوق العاده سمی می باشد.
  • کلروپیکرلین (Chlorpyrifos): کلروپیکرلین یکی از سموم علف‌کش سیستمیک می باشد که جهت از بین بردن و کنترل کردن علف‌ هرز در اغلب مزارع، کشتزارها و باغ های میوه به کار می رود.
  • متری بوزین (Metribuzin): این محصول به صورت سم علف‌کش شناخته شده بوده و جهت کنترل نمودن و از بین بردن علف‌ هرز مزرعه سیب‌زمینی و گیلاس به کار می رود.
  • کلروتالوونیل (Chlorthal-dimethyl): این سم علف‌کش جهت نابود سازی و کنترل نمودن علف‌ هرز کشتزار گندم، جو، و کلزا به کار می رود.

زمان مصرف علف کش باغ

بهترین زمان مصرف علف کش

با دانستن بهترین زمان سمپاشی می توان بازدهی سمپاشی را بالا برد. و در هزینه های خود نیز صرفه جویی کرد.

سم علف کش تماسی برای کنترل علف های هرز قبل از کاشت درختان به کار می رود. و از علف کش های غیر تماسی برای از بین بردن علف های هرز بعد از کاشت استفاده می شود. اگر بعد از کاشت و رشد بوته از علف کش استفاده شود، به درخت آسیب زده و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. اکنون به چند نکته قبل از سمپاشی که باید دقت کرد اشاره می نماییم:

  1. در زمان سمپاشی باید شرایط جوی مد نظر باشد و هوا خیلی سرد یا خیلی گرم نباشد.
  2. بعد از سمپاشی اگر بارندگی صورت گیرد، سموم از سطح گیاه شسته شده و کارایی نخواهد داشت.
  3. سمپاشی صبح زود یا عصر انجام شود و در حین سمپاشی نباید آفتاب شدید بتابد.

قیمت سم علف کش باغات

قیمت سم علف کش باغات

سموم علف کش متفاوتی در بازار وجود دارد که با توجه به کیفیت محصول و برند آن، قیمت های متفاوتی دارند. شما می توانید برای اطلاع از لیست قیمت سموم علف کش با واحد فروش شرکت دومیشا تماس بگیرید.

پاراکوات و گلایفوزیت یا رانداپ از علف کش های عمومی می باشند. که علف های هرز باریک برگ و پهن برگ را کنترل می کنند. پاراکوات علف های هرز یکساله را از بین می برد و یک سم تماسی و غیر انتخابی بوده و سریع جذب گیاه شده و اثر می کند. سم رانداپ سیستمیک می باشد و علف های هرز چند ساله را کنترل می کند. باید دقت شود که روی درختان کمتر از سه سال سمپاشی انجام نشود.

سم علف کش باغات

سم علف کش باغات

در باغات برای از بین بردن علف های هرز اغلب از سموم علف کش استفاده می شود. که قبل از سمپاشی باید به نکاتی نظیر موارد زیر توجه کرد:

  1. برای سمپاشی در باغات بهتر است از نازل های خطی پاش و یا از دستگاههای سم پاش دستی تلمبه ای استفاده شود.
  2. بهتر است در اواخر زمستان قبل از بیل زنی پای درختان به منظور از بین بردن بذر علف های هرز یکساله از سموم علف کش تریفلان استفاده کنیم.
  3. مناسب ترین زمان برای مبارزه با علف هرز، در اوایل بهار زمانی که علف های هرز 2 تا 3 برگی هستند می باشد.
  4. مصرف سموم علف کش باید به توصیه کارشناسان گیاه پزشکی انجام شود.
  5. داخل جویهای آب محل تجمع علف های هرز می باشد که در اثر آن از جاری شدن آب داخل جوی جلوگیری می شود و باید زمان سمپاشی به این محل ها هم دقت کرد.
  6. برای کنترل علف های هرز زیر درختان می توان از مالچ استفاده کرد. که ضرر کمتری نسبت به سموم علف کش دارد.

فروش سم علف کش برای باغات

فروش سم علف کش برای باغات

حال که با برخی از انواع سموم و مشخصات آن آشنا شدید در مورد تهیه نمودن این سموم نیز مطالبی عنوان شد. شرکت دومیشا با داشتن سابقه طولانی در زمینه فروش سم علف کش برای باغات فعالیت دارد. برای تهیه نمودن این سم و دیگر سموم مس توتنید از این طریق اقدام نمایید.