بنتونیت حفاری نفت در حفاریهای مربوط به صنعت نفت و گاز بکار می رود.  و در انواع مختلف به بازار عرضه می شود. که با توجه به خواص فیزیکی و آنالیز شیمیایی این ماده به فروش می رسد. قیمت بنتونیت حفاری نفت در مشهد به میزان عناصر تشکیل دهنده آن بستگی دارد. هنگام خرید بنتونیت حفاری پارامترهای مذکور اثرگذارند.

بنتونیت حفاری استاندارد

بنتونیت حفاری با استانداردهای مختلفی در بازارهای جهانی عرضه می گردد. در ایران این نوع بنتونیت با دو استاندارد اکما و API متمایز می شود. در بازار داخلی می توان بنتونیت حفاری با هر دو استاندارد را پیدا نمود. ضمنا این دو استاندارد قابلیت تبدیل شدن به یکدیگر را دارند.

بنتونیت حفاری استاندارد

انواع بنتونیت حفاری

برای حفاری در بیشتر موارد از بنتونیت سدیم دار استفاده می شود. با رها گشتن بنتونیت در آب، شبکه های بزرگ مولکولی سدیم بنتونیت به ذرات ریزتر کلوئیدی تبدیل شده، و سبب آزاد نمودن انرژی الکتریسیته از شبکه بلوری آن خواهد شد.

انواع بنتونیت حفاری

بنابراین خصوصیت ذکر شده در بنتونیت سدیک، برای پراکنده نمودن عناصر سنگین یا مواد سنگین کننده و قطع نمودن عملیات حفاری بکار می رود. این ماده با ایجاد یک لایه پوششی در جداره چاه سبب جلوگیری از مهاجرت و خروج نفت و گاز می شود.

لازم به ذکر است، بنتونیت حفاری در محدوده بین 15 تا 30 برابر حجم اولیه اش، متورم گشته و افزایش حجم می دهد. به همین خاطر بنتونیت سدیم دار با نام بنتونیت متورم شونده نیز نامگذاری می گردد.

از دیگر خواص بنتونیت حفاری می توان به چرب نمودن مته های حفاری اشاره کرد. این مساله سبب افزایش عمر مفید این مته ها و صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.

توجه به این نکته ضروری است که، از بنتونیت کلسیم دار به ندرت در حفاریها استفاده می کنند.

 

بنتونیت مشهد

معادن بنتونیت در سراسر کشور موجودند. خریداران می توانند نسبت به خرید آن در سراسر ایران اقدام نمایند.

فروش بنتونیت در شهر مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان مانند اسفراین، سبزوار، بجنورد، بیرجند، کاشمر، نیشابور، خاف، تربت جام، تربت حیدریه و دیگر موارد امکانپذیر است.

توجه به این نکته خالی از لطف نیست که، بنتونیت در همه جای ایران دارای مرغوبیت کافی به اندازه بنتونیت خراسان و بنتونیت مشهد نیست. لذا نیاز است قبل از خرید، انواع آنالیزهای مربوطه انجام گردد و از کیفیت آن اطمینان حاصل شود.

بنتونیت مشهد

قیمت بنتونیت

قیمت بنتونیت از پارامترهای مختلفی تاثیر می پذیرد که برخی از این موارد عبارتند از:

  • آنالیز شیمیایی
  • خواص فیزیکی
  • اندازه دانه ها
  • نوع بسته بندی

بسته بندی بنتونیت

باتوجه به برگه آنالیز شیمیایی، مواد تشکیل دهنده بنتونیت و مقدار و درصد آن مشخص خواهد شد. خواص فیزیکی و اندازه دانه های بنتونیت در قیمت آن اثر گذار بوده، هر چه بنتونیت ریزدانه تر باشد، قیمت آن افزایش پیدا می کند.

بسته بندی بنتونیت در کیسه های معمولی، لمینت دارو جامبوبگ های مختلف انجام شده، که هر کدام دارای قیمت مختلفی می باشد.

با توجه به موارد ذکر شده، نیاز است برای اطلاع از قیمت بنتونیت مورد نیاز خود با مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

منبع: سایت بنتونیت خوراک دام