بهترین سموم کشاورزی رایج در کشور چه خصوصیات و مشخصه هایی دارد؟
یکی از مواردی که ما ایرانی ها بدان بی توجه هستیم و آن خصوصیات و مشخصه هایی است که در پشت پرده استفاده از یک محصول در آن نهفته است و ما ایرانی ها به آن دقت نمی کنیم و یا این که از این خصوصیات خبری نداریم.
مهم ترین ویژگی که در مورد سموم کشاورزی در ایران بدان دقت و توجه می کنند این است که اگر برای یک بار سموم کشاورزی در زمین ما جواب بدهد دیگر برای همیشه از آن استفاده می کنیم و کاری به آن نداریم که این سم ممکن است برای سلامتی خود ما می تواند ضرر داشته باشد.
پس ما ایرانی ها قدرت سموم کشاورزی برای از بین بردن آفت ها را می سنجیم و کاری به این نداریم که چقدر می تواند برای ما مضر باشد.
شاید همین نکته باعث شده است که ایرانی ها از سموم کشاورزی که حاوی ماده گوگرد هستند بیشترین استفاده را ببرند و این در مواردی است که درون این سموم موجود است و یکی از این موارد این است که تمامی آفت های موجود در سموم کشاورزی را این سموم گوگردی از بین می برند و هم این که دیگر نمی گذارد این آفت ها بر روی محصولات کشاورزی رشد کند.
اما چقدر خوب می شود که ما ایرانی ها به این نکته هم دقت کنیم که آیا این سمی که داریم استفاده می کنیم برای محیط زیست می تواند خطری داشته باشد یا خیر و اگر خطر دارد از آن استفاده نکنیم و لو این که قدرتمندترین سمی باشد که در زمینه سموم کشاورزی برای از بین بردن آفت های گیاهی وجود دارد.
یکی از مواردی که باید بدان دقت کنیم مدت زمان تاثیر این سموم بر روی محصولات کشاورزی است و هر چقدر این مدت زمان کم تر باشد می تواند برای ما بهتر باشد.